Externý subjekt zasiela elektronické informácie podpísané kvalifikovaným certifikátom oprávnenej osoby externého subjektu () do elektronickej podateľne finančnej správy (Informačný systém CEP). Z nej sa informácia po overení podpisu dostane do príslušnej internej aplikácie. Obdobne sa uskutočňuje zaslanie spätnej informácie z internej aplikácie finančnej správy a jej doručenie externému subjektu.
V súčasnosti sa elektronická komunikácia prostredníctvom Informačného systému CEP využíva pri poskytovaní nasledovných elektronických služieb:
- podávanie colných vyhlásení pri vývoze a dovoze a predbežných colných vyhlásení pri dovoze a vývoze,
- podávanie colných vyhlásení do colného režimu tranzit, pri ukončení colného režimu tranzit a pri správe záruky s úradom prijímania záruk v systéme NCTS
Podmienky elektronickej komunikácie sú uvedené v osobitnej časti (CEP – centrálny elektronický priečinok).
Okrem tejto komunikácie využívajú subjekty osobitnú elektronickú komunikáciu:
- pri poskytovaní informácií o zabezpečení dovozných platieb - služba GDS,
Podmienky elektronickej komunikácie (systém GDS a EMCS):
- vytváranie a zasielanie štandardizovaných správ,
- vlastníctvo kvalifikovaného certifikátu vystaveného na osobu pre vytvorenie kvalifikovaného elektronického podpisu,
- uzavretie „Dohody o používaní kvalifikovaného elektronického podpisu pri využívaní vybraných elektronických služieb v rámci colného konania a systému EMCS pri správe spotrebných daní“ medzi Finančným riaditeľstvom SR a používateľom elektronickej služby.
Ďalšie podrobnosti o využívaní elektronickej komunikácie v oblasti GDS a EMCS, podmienkach jej realizácie, postupoch a iných užitočných kontaktoch je možné získať kliknutím na nasledovný odkaz:
https://www.financnasprava.sk/sk/elektronicke-sluzby/elektronicka-komunikacia/elektr-komunikacia-clo-emcs/podmienky-elektronickej-komuni
Dátum poslednej zmeny: 9. 4. 2019
Dátum zverejnenia: 24. 6. 2015