Elektronické služby Úradu vlády Slovenskej republiky - eDemokracia a otvorená vláda
Hlavným cieľom projektu je vytvorenie integrovaného informačného systému eDemokracie a otvorenej vlády (IIS eDOV) a portálu pre poskytovanie transparentných informácií a otvorených dát širokej verejnosti ako aj inštitúcií verejnej správy spolu s vytvorením nových elektronických služieb v zmysle iniciatívy otvoreného vládnutia.
Špecifické ciele:
- Vytvorenie štandardizovanej platformy pre využívanie open data verejnej správy na Slovensku a novej služby Elektronická hromadná žiadosť,
- Vytvorenie podmienok otvorenej vlády prostredníctvom elektronizácie procesov služieb vlády SR a činností Úradu vlády SR,
- Vybudovanie komponentu dotačných schém, ktorý umožní v prehľadnej a interaktívnej forme vyhľadať informácie o dotačných mechanizmoch a ich využití v SR,
- Vytvorenie efektívneho aplikačného nástroja pre poskytovanie výstupov z ITMS pre verejnosť a verejnú správu.
Výsledky a dopady projektu: Podľa konceptu sa v rámci projektu vybuduje integrovaný informačný systém, ktorý bude na úrovni prezentačnej vrstvy (portálu) ako aj mobilného prístupu poskytovať služby k otvoreným dátam verejnej správy v štandardizovanej forme.
Ďalej na úrovni aplikácií vznikne podpora pre elektronické služby, ktoré umožnia verejnosti účasť na veciach verejných – Elektronická hromadná žiadosť.
V rámci modulu otvorenej vlády budú poskytované elektronické služby pre VS na automatizované spracovanie elektronických dokumentov a dát z rokovania vlády a jej poradných orgánov, plnenie úloh uznesení vlády, čo prinesie aj pre občana informácie dostupné, aktuálne a včas.
V rámci tohto modulu budú vytvorené elektronicky sprístupnené transakčne služby súvisiace s poskytovaním finančných prostriedkov Úrad podpredsedu vlády SR pre investície a informatizáciu, čo prinesie užívateľovi zjednodušenie prístupnosti k finančným zdrojom ako aj informovanosti o nich. Ďalej projekt pokryje aj kontrolnú činnosť ÚV SR, ktorej proces bude elektronicky sprístupnený, zníži sa administratívna záťaž pri komunikácii s kontrolórmi pri poskytovaní údajov a taktiež budú prezentované informácie o výsledkoch kontrol verejnosti. V rámci ITMS budú prostredníctvom služieb dostupné niektoré dáta verejnosti pomocou rozšíreného analytického prostredia automatizovane.