-
Iniciovanie sporového konania v Dizajnoch
Úrad priemyselného vlastníctva Slovenskej republiky
Služba umožňuje fyzickej osobe a právnickej osobe (ďalej „navrhovateľ“) podať na úrad návrh na výmaz zapísaného dizajnu z registra. Po zápise dizajnu do registra úradu môže navrhovateľ podať návrh na jeho výmaz. Zapísaný dizajn možno vymazať aj čiastočne za predpokladu, že bude spĺňať podmienky ochrany aj v pozmenenej podobe. Návrh na výmaz zapísaného dizajnu musí obsahovať právne a skutkové odôvodnenie. Zároveň s návrhom na výmaz zapísaného dizajnu musí navrhovateľ predložiť dôkazy alebo označiť dôkazy, ktoré predloží. Elektronický formulár je koncipovaný spôsobom, ktorý prostredníctvom validácií a kontrol navádza navrhovateľa na vyplnenie a uvedenie všetkých náležitostí, ktoré sú vyžadované legislatívou. Služba je spoplatnená. Podaním návrhu na výmaz zapísaného dizajnu z registra vzniká poplatková povinnosť. Zároveň je navrhovateľ spolu s návrhom na začatie konania povinný zložiť kauciu. Úrad kauciu vráti, ak sa v konaní preukáže, že návrh na výmaz bol podaný oprávnene. Správny poplatok a kaucia sú splatné do 15 dní odo dňa doručenia výzvy úradu na ich zaplatenie. Na použitie služby je potrebné sa prihlásiť autentifikátorom, napr. občianskym preukazom s elektronickým čipom (eID karta) a na odoslanie podania je vyžadované elektronické podpísanie kvalifikovaným elektronickým podpisom, kvalifikovanou elektronickou pečaťou alebo uznaným spôsobom autorizácie. Bez elektronického podpisu nie je možné odoslanie podania.
-
-
Iniciovanie sporového konania v Dodatkových ochranných osvedčeniach
Úrad priemyselného vlastníctva Slovenskej republiky
Služba umožňuje fyzickej osobe a právnickej osobe (ďalej „používateľ“) podať na úrad návrh na vyhlásenie neplatnosti dodatkového ochranného osvedčenia, návrh na zrušenie/čiastočné zrušenie dodatkového ochranného osvedčenia, návrh na zrušenie predĺženia doby platnosti dodatkového ochranného osvedčenia, návrh zmeny doby platnosti dodatkového ochranného osvedčenia a žiadosť o určenie, či predmet uvedený a opísaný v žiadosti patrí do rozsahu ochrany konkrétneho dodatkového ochranného osvedčenia. Elektronické formuláre sú koncipované spôsobom, ktorý prostredníctvom validácií a kontrol navádza používateľa na vyplnenie a uvedenie všetkých náležitostí, ktoré sú vyžadované legislatívou. Podanie návrhu na vyhlásenie neplatnosti dodatkového ochranného osvedčenia a návrhu na zrušenie predĺženia doby platnosti dodatkového ochranného osvedčenia nie je podľa zákona NR SR č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch v znení neskorších predpisov na úrade spoplatnené. Podaním návrhu na zrušenie/čiastočné zrušenie dodatkového ochranného osvedčenia, návrhu zmeny doby platnosti dodatkového ochranného osvedčenia a žiadosti o určenie vzniká poplatková povinnosť. Správny poplatok je splatný do 15 dní odo dňa doručenia výzvy úradu na jeho zaplatenie. Na použitie služby je potrebné sa prihlásiť autentifikátorom, napr. občianskym preukazom s elektronickým čipom (eID karta) a na odoslanie podania je vyžadované elektronické podpísanie kvalifikovaným elektronickým podpisom, kvalifikovanou elektronickou pečaťou alebo uznaným spôsobom autorizácie. Bez elektronického podpisu nie je možné odoslanie podania.
-
-
Iniciovanie sporového konania v Európskych patentoch s určením pre Slovenskú republiku
Úrad priemyselného vlastníctva Slovenskej republiky
Služba umožňuje fyzickej osobe a právnickej osobe (ďalej „používateľ“) podať na úrad návrh na zrušenie európskeho patentu s určením pre Slovenskú republiku a žiadosť o určenie európskeho patentu s určením pre Slovenskú republiku, či predmet uvedený a opísaný v žiadosti patrí do rozsahu ochrany konkrétneho patentu (ďalej „žiadosť o určenie“). Návrh na zrušenie európskeho patentu s určením pre Slovenskú republiku a žiadosť o určenie európskeho patentu s určením pre Slovenskú republiku je možné podať na úrade len pre európsky patent účinný na území Slovenskej republiky. Návrh na zrušenie patentu možno podať kedykoľvek po udelení patentu a po celú dobu jeho platnosti, pričom možno patent zrušiť aj po jeho zániku, ak navrhovateľ preukáže právny záujem. Ak sa dôvody zrušenia týkajú patentu čiastočne, patent sa zruší len v rozsahu primeranom zisteným dôvodom, a to zmenou patentových nárokov, opisu alebo výkresov. Žiadosť o určenie možno podať kedykoľvek po udelení patentu. Elektronický formulár je koncipovaný spôsobom, ktorý prostredníctvom validácií a kontrol navádza používateľa na vyplnenie a uvedenie všetkých náležitostí, ktoré sú vyžadované legislatívou. Služba je spoplatnená. Podaním návrhu na zrušenie európskeho patentu s určením pre Slovenskú republiku a žiadosti o určenie európskeho patentu s určením pre Slovenskú republiku vzniká poplatková povinnosť. Správny poplatok je splatný do 15 dní odo dňa doručenia výzvy úradu na jeho zaplatenie. Na použitie služby je potrebné sa prihlásiť autentifikátorom, napr. občianskym preukazom s elektronickým čipom (eID karta) a na odoslanie podania je vyžadované elektronické podpísanie kvalifikovaným elektronickým podpisom, kvalifikovanou elektronickou pečaťou alebo uznaným spôsobom autorizácie. Bez elektronického podpisu nie je možné odoslanie podania.
-
-
Iniciovanie sporového konania v Medzinárodných ochranných známkach
Úrad priemyselného vlastníctva Slovenskej republiky
Služba umožňuje fyzickej osobe a právnickej osobe (ďalej „používateľ“) podať na úrad pripomienky k zápisu medzinárodnej ochrannej známky na území Slovenskej republiky, návrh na zrušenie medzinárodnej ochrannej známky, návrh na vyhlásenie neplatnosti medzinárodnej ochrannej známky pre územie Slovenskej republiky a námietky proti poskytnutiu ochrany medzinárodnej ochrannej známky pre územie Slovenskej republiky. Elektronické formuláre sú koncipované spôsobom, ktorý prostredníctvom validácií a kontrol navádza používateľa na vyplnenie a uvedenie všetkých náležitostí, ktoré sú vyžadované legislatívou. Podanie pripomienok k zápisu medzinárodnej ochrannej známky na území Slovenskej republiky nie je podľa zákona NR SR č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch v znení neskorších predpisov na úrade spoplatnené. Podaním návrhu na zrušenie medzinárodnej ochrannej známky, návrhu na vyhlásenie neplatnosti medzinárodnej ochrannej známky pre územie Slovenskej republiky, námietok proti poskytnutiu ochrany medzinárodnej ochrannej známky pre územie Slovenskej republiky vzniká poplatková povinnosť. Správny poplatok je splatný do 15 dní odo dňa doručenia výzvy úradu na jeho zaplatenie. Na použitie služby je potrebné sa prihlásiť autentifikátorom, napr. občianskym preukazom s elektronickým čipom (eID karta) a na odoslanie podania je vyžadované elektronické podpísanie kvalifikovaným elektronickým podpisom, kvalifikovanou elektronickou pečaťou alebo uznaným spôsobom autorizácie. Bez elektronického podpisu nie je možné odoslanie podania.
-
-
Iniciovanie sporového konania v Ochranných známkach
Úrad priemyselného vlastníctva Slovenskej republiky
Služba umožňuje fyzickej osobe a právnickej osobe (ďalej „používateľ“) podať na úrad pripomienky proti zápisu ochrannej známky do registra, návrh na zrušenie ochrannej známky, návrh na vyhlásenie ochrannej známky za neplatnú, námietky proti zápisu označenia, žiadosť o poskytnutie lehoty na zmierlivé vyriešenie sporu a žiadosť o preukázanie skutočného používania staršej ochrannej známky. Elektronické formuláre sú koncipované spôsobom, ktorý prostredníctvom validácií a kontrol navádza používateľa na vyplnenie a uvedenie všetkých náležitostí, ktoré sú vyžadované legislatívou. Podanie pripomienok, žiadosti o poskytnutie lehoty na zmierlivé vyriešenie sporu a žiadosti o preukázanie skutočného používania staršej ochrannej známky nie je podľa zákona NR SR č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch v znení neskorších predpisov na úrade spoplatnené. Podaním návrhu na zrušenie ochrannej známky, návrhu na vyhlásenie ochrannej známky za neplatnú a námietok proti zápisu označenia do registra ochranných známok vzniká poplatková povinnosť. Správny poplatok je splatný do 15 dní odo dňa doručenia výzvy úradu na jeho zaplatenie. Na použitie služby je potrebné sa prihlásiť autentifikátorom, napr. občianskym preukazom s elektronickým čipom (eID karta) a na odoslanie podania je vyžadované elektronické podpísanie kvalifikovaným elektronickým podpisom, kvalifikovanou elektronickou pečaťou alebo uznaným spôsobom autorizácie. Bez elektronického podpisu nie je možné odoslanie podania.
-