Ústredný portál verejnej správy

Ako vyriešiť neúspešné prihlásenie

3.1 Základné odporúčanie pri neúspešnom prihlásení
3.2 Požiadavka nemôže byť obslúžená z dôvodu už prebiehajúcej autentifikácie
 

3.1 Základné odporúčanie pri neúspešnom prihlásení

  • Vypnite aplikáciu eID klient.

V paneli úloh (vedľa času) nájdite ikonu aplikácie (Obr. 1) - eID klient, prípadne ju nájdite medzi skrytými ikonami spustených aplikácií.

Vizualizácia ikony aplikácie eID klient

Obr. 1- ikona pre aplikáciu eID klient

Kliknite na ikonu pravým tlačidlom a ukončite aplikáciu.

Zapnite aplikáciu eID klient (v prípade zobrazenia aktualizácie, je nevyhnutné potvrdiť inštaláciu).

Aplikácia sa nachádza na pracovnej ploche alebo v nainštalovaných programoch.

  • Odpojte čítačku čipových kariet z USB vstupu a opätovne ju pripojte.

V prípade, ak čítačka čipových kariet stále nekomunikuje s počítačom, skúste ju pripojiť do iného USB vstupu alebo nainštalovať ovládače od výrobcu. Ak používate čítačku čipových kariet vydanú na oddelení dokladov (od polície), ovládače nájdete v sekcii Na stiahnutie.

  • Reštartujte počítač.

Po spustení systému sa skúste opätovne prihlásiť.

Poznámka pre fyzické osoby, ktoré nie sú slovenskými občanmi:
V prípade, ak sa prihlasujete prvýkrát s povolením na pobyt alebo alternatívnym autentifikátorom, je potrebné najskôr požiadať o zriadenie elektronickej schránky zaslaním nasledovného formulára.

 3.2 Požiadavka nemôže byť obslúžená z dôvodu už prebiehajúcej autentifikácie

Duplicita eID prihlásenia

Obr. 2 - Prihlásenie a vyvolanie Aplikácie pre eID sa vyvolalo duplicitne

Riešenie:

  • pravým tlačidlom myši kliknite na ikonu eID (Obr. 1), ktorá sa nachádza v lište vedľa času v operačnom systéme,
  • zvoľte „Koniec“, 
  • zatvorte internetový prehliadač,
  • otvorte Aplikáciu pre eID pomocou ikony na pracovnej ploche alebo z aplikácií,
  • otvorte internetový prehliadač a prihláste sa na portál www.slovensko.sk.