Ako vyriešiť neúspešné prihlásenie
3.1 Základné odporúčanie pri neúspešnom prihlásení
3.2 Požiadavka nemôže byť obslúžená z dôvodu už prebiehajúcej autentifikácie
3.1 Základné odporúčanie pri neúspešnom prihlásení
-
Vypnite aplikáciu eID klient.
V paneli úloh (vedľa času) nájdite ikonu aplikácie (Obr. 1) - eID klient, prípadne ju nájdite medzi skrytými ikonami spustených aplikácií.
Obr. 1- ikona pre aplikáciu eID klient
Kliknite na ikonu pravým tlačidlom a ukončite aplikáciu.
Zapnite aplikáciu eID klient (v prípade zobrazenia aktualizácie, je nevyhnutné potvrdiť inštaláciu).
Aplikácia sa nachádza na pracovnej ploche alebo v nainštalovaných programoch.
-
Odpojte čítačku čipových kariet z USB vstupu a opätovne ju pripojte.
V prípade, ak čítačka čipových kariet stále nekomunikuje s počítačom, skúste ju pripojiť do iného USB vstupu alebo nainštalovať ovládače od výrobcu. Ak používate čítačku čipových kariet vydanú na oddelení dokladov (od polície), ovládače nájdete v sekcii Na stiahnutie.
Po spustení systému sa skúste opätovne prihlásiť.
Poznámka pre fyzické osoby, ktoré nie sú slovenskými občanmi:
V prípade, ak sa prihlasujete prvýkrát s povolením na pobyt alebo alternatívnym autentifikátorom, je potrebné najskôr požiadať o zriadenie elektronickej schránky zaslaním nasledovného formulára.
3.2 Požiadavka nemôže byť obslúžená z dôvodu už prebiehajúcej autentifikácie
Obr. 2 - Prihlásenie a vyvolanie Aplikácie pre eID sa vyvolalo duplicitne
Riešenie:
- pravým tlačidlom myši kliknite na ikonu eID (Obr. 1), ktorá sa nachádza v lište vedľa času v operačnom systéme,
- zvoľte „Koniec“,
- zatvorte internetový prehliadač,
- otvorte Aplikáciu pre eID pomocou ikony na pracovnej ploche alebo z aplikácií,
- otvorte internetový prehliadač a prihláste sa na portál www.slovensko.sk.